• Around010

Interview, Around010 Events van toen naar nu...

De eerste drie jaren zijn voorbij gevlogen. En Around010 Events is van een stadswandeling gegroeid tot een event bureau met zelfs een creative concepts tak. Tijd om even stil te staan en te horen van de eigenaar en oprichter van Around010 Events BV (want dat is het inmiddels), Wesley van den Bos, hoe het een en ander tot stand gekomen is de afgelopen jaren en hoe nu verder.


Waarom ben je met Around010 Events gestart?


Haha, die vraag krijg ik vaak. Ik was tot die tijd namelijk werkzaam als management in het bankwezen. Ik ben hier uit eigen beweging mee gestopt. Op een dag ging ik me afvragen of ik hier nog wel gelukkig van werd en toen ik me bedacht dat ik nog minimaal 30 jaar moest werken wist ik het zeker; ik ga wat anders doen. Wat ik dan zou gaan doen had ik nog geen flauw idee van. Vrienden zeiden wel altijd, leuk al die verhalen en weetjes over Rotterdam. Ga daar wat mee doen. Ik denk dat ze klaar waren met het luisteren ernaar. Uiteindelijk is daar Around010 Citywalk Events uit voortgekomen. Stadswandelingen voor bedrijven waarin ik je meenam door het locale Rotterdam, verhalen vertelde die niet voor de hand liggend waren en ze de stad liet ervaren door de ogen van een Rotterdammert.


Hoe is Around010 Citywalk Events dan verworden tot Around010 Events?


Dat ging eigenlijk gaande weg. We wilden zelf meer creativiteit kunnen aanbieden aan relaties. En ook langer dan een paar uur. Ons netwerk breidde snel uit met allerlei toffe, Rotterdamse partners. Denk aan Rotterdam. Make it Happen waar we een exclusieve Make it Happen tour mee hebben ontwikkeld. Ook toffe restaurants, zoals Bij de Bruin en hotspots als Spikizi bar en Parqiet. En uiteindelijk werden de events van een middag naar een weekend en regelden we ook de hotelovernachtingen. We werken nog steeds veel samen met Hotel Rotterdam en Mainport/Inntel.

Ook gingen we monthly specials ontwikkelen, met het Rotterdams Philharmonisch Orkest bijvoorbeeld, dan hadden we een speciale Gergiev dag of de viering van 100 jaar Jazz in Rotterdam met Jazz International. Van de gemeente en vooral ook van Rotterdam Partners kregen we steeds meer leuke kansen geboden. Dat heeft geleid tot het mogen meedoen als partner met het Eurovisie Songfestival en nu het bedenken en creëren van clips voor de countdown naar de finale. De Citywalk is er dus nog wel, maar meer als onderdeel van de bedrijfsevents die we organiseren. Van een geheel verzorgd personeelsuitje tot een internationaal seminar met galadiner en overnachtingen. Motto is, alles is mogelijk tot het tegendeel bewezen wordt en custom made is key.


Wat is of zijn momenten waar je het meest trots op bent?


Wow, dat zijn er best veel. Allereerst als je nu na drie jaar terug kijkt en ziet wat er allemaal gebeurd is dan ben ik al best een beetje trots. Maar ook de veerkracht die we hebben getoond na maart vorig jaar. In drie dagen was de gehele orderportefeuille leeg die we driftig hadden opgebouwd in de winter. Kan niemand iets aan doen en na twee dagen even ontzettend gebaald te hebben kijk je dan vooral wat er wel mogelijk is. Het creëren van allerlei online events was erg leuk en leerzaam. Ik geloof dat die ook in de toekomst nog afgenomen zullen worden. Het meest trots ben ik denk ik toch wel op het feit dat we mochten toetreden tot de merkalliantie van Rotterdam Make it Happen. En natuurlijk alles wat we nu doen met het songfestival! Veel genoegen krijg ik altijd uit relaties die na afloop van een event zeggen; ik bekijk Rotterdam nu heel anders. Daarom ben ik uiteindelijk ooit met Around010 Events begonnen.


Hoe bekijk je de toekomst de komende jaren met Around010 Events?


Met heel veel energie! Afgelopen jaren hebben we zoveel geleerd. Wat we willen, kunnen, waar we goed in zijn en waar we hulp moeten inschakelen, maar vooral ook wat we niet willen. Rotterdam blijft de brandstof voor mij achter deze energie. De stad blijft zich meer en meer ontwikkelen en de trots, die ik al had, wordt alleen maar groter. Around010 is natuurlijk geënt op Rotterdam, maar de naam is bedacht voor eventuele franchise mogelijkheden. Denk aan Around070 Events of Around030. De sky is the limit. Het concept, huisstijl en gehele organisatie hebben we staan en kan zo groen/geel of rood/wit gemaakt worden.

Ook willen we meer gaan doen met de creative concepts poot voor filmpjes, maar ik verwacht dat we binnen niet al te lange tijd onze events weer kunnen gaan organiseren voor bedrijven en andere relaties. En dat is natuurlijk te gek.


We hebben zo'n ontzettend leuk netwerk van bevriende horeca, leisure, entertainment en aanverwante partijen dat we in staat zijn om dat top evenement voor ieder bedrijf te organiseren. Maar natuurlijk wel zoals je van ons gewend bent, met een Rotterdams sausje, dus net ff anders...







54 keer bekeken